PRZYJEMNE Z POŻYTECZNYM? – BADANIA NAD WPŁYWEM GIER KOMPUTEROWYCH NA PROCESY POZNAWCZE
Bielecki, gry komputerowe a procesy poznawcze

Słowa kluczowe

gry komputerowe
procesy poznawcze
trening poznawczy
SSVEP
VBM

Abstrakt

W 1972 roku na rynku amerykańskim pojawiły się pierwsze konsole pozwalające na korzystanie z gier wideo na ekranie domowego telewizora. Urządzenie „Oddysey” odniosło ogromny sukces – sprzedano go ponad 300 tysięcy egzemplarzy (Ryc. 1). Gry komputerowe zaczęły od tego momentu triumfalny rozwój, który obecnie stawia je wśród najpopularniejszych  form spędzania wolnego czasu we wszystkich krajach wysokorozwiniętych. Aktualne statystyki wskazują, że w Stanach Zjednoczonych z gier komputerowych korzysta około połowy populacji, a – w przypadku dzieci i młodzieży – odsetek ten przekracza dziewięćdziesiąt procent.

Bielecki, gry komputerowe a procesy poznawcze